Negativ helgardering.

Jag drömmer om helt andra saker. På natten alltså, dagdrömmarna har inget med det här att göra. För jag har bara nojor och mardrömmar på dagen. På natten, då, gamla spöket gör en return och en ny ska-inte-ha-nåt (men stämningen säger annorlunda). Jag vaknar ändå strax efter, bredvid en livs levande istället och är lite arg på min hjärna.

Dubbel rädsla är delad rädsla, jag tar ut nojorna mot varandra. De är nojor för nojor också, den ena att noja sig för att vara sån som inte vågar vara seriös (oh no never be wit anyone else ever again), den andra att noja sig för att vara ynklig och bara vilja ha trygghet och givet liv. Som sagt - de tar ut varandra, samtidigt som de gör ett moment 22. Men jag skiter i vilket, rullar med det, och väntar på krocken om T minus 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback